مدارک مورد نیاز پذیرنده حقیقی ، جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی
پذیرندگان حقیقی، علاوه بر شرایط و الزامات عمومی بالا، لازم است مدارک زیر را ارائه بفرمایند:
- فرم ثبت نام خدمات پرداخت اینترنتی
- اصل قرارداد امضا شده
- تصویر برابر اصل کارت ملی (پشت و رو) و شناسنامه (کلیه صفحات)
- تصویر برابر اصل اجاره نامه یا سند مالکیت
- داشتن گواهی امضا (اخذ شده از دفاتر اسناد رسمی)
- تکمیل فرم تعهدنامه رعایت الزامات استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی هوشمند تبیان (با حضور فرد متقاضی در دفتر مرکزی یا شعب)
- نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت
شرایط الزامات عمومی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی
- دارا بودن مجوز های شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نظر در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
- دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
- دارا بودن کد رهگیری ثبت نام مالیاتی
- رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایرانی
- عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
- دارا بودن وب سایت آماده جهت فروش اینترنتی
- ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح
نکته : یک درصد از مبلغ هر تراکنش تا سقف 3,000 تومان به عنوان کارمزد کسر می شود.
قوانین پذیرندگان
براساس دستورالعمل ابلاغی شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارتی (شاپرک) و تأکید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات پذیرندگی مندرج در قرارداد فی مابین، عدم رعایت هر یک از تخلفات و جرائم مندرج در جدول ذیل، پذیرنده تحت عنوان "پذیرندگان پرخطر" شناسایی میگردد. درصورتیکه که پذیرنده هر یک از موارد را رعایت ننماید؛ ارائه خدمات الکترونیکی توسط کلیه شرکتهای پرداخت الکترونیک به این پذیرندگان بر اساس تخلف، به مدت یک هفته تا 3 سال امکانپذیر نمیباشد. پذیرندگان درگاه پرداخت ساده ، ضمن مطالعه الزامات و قوانین زیر موظف هستند تا پایان قرارداد مطابق با این ضوابط فعالیت نمایند:
الزامات پذیرندگان
1. تعهدات پذیرندگان پرداخت اینترنتی (IPG)پذیرنده متعهد میگردد به کلیه قوانین تجارت الکترونیک کشور و مقررات عمومی و الزامات این حوزه که از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا و شاپرک وضع شده است، پایبند باشد.
2. پذیرنده متعهد میگردد هیچگونه اطلاعات حساس دارنده کارت را از طریق سایت خود از دارندگان کارت دریافت نکند.
3. پذیرنده متعهد میگردد، سایت فعال و امکانات لازم جهت ارائه خدمات و کالا را دارا باشد. و امنیت وب سایت خود را تامین نمايد به نحوی که از بروز هر گونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری گردد.
تبصره1: منظوراز امکانات لازم برای ارائهکنندگان خدمات از طریق اینترنت، کامل بودن فروش اینترنتی میباشد که شامل مشخصات کامل محصول، اضافه کردن محصول به سبد خرید، انتخاب نحوه ارسال و نهایتاً پرداخت میباشد.
4. پذیرنده متعهد میگردد، درصورت رخداد موارد امنیتی مانند هک شدن سایت پذیرنده، بلافاصله موارد را به شرکت اعلام نمايد تا شرکت نسبت به غیرفعالسازی "کد پذیرندگی" مربوطه اقدام کند.
5. پذیرنده موظف است، نحوه و شرایط ارسال یا تحویل، شرایط برگشت از خرید به روشهای مختلف همچون (اعلام در وبسایت، تهیه بروشور راهنما و ...) به منظور روشن بودن مراحل استفاده از کد دستوری فوقالذکر و نهایتاً پرداخت را به مشتری اطلاع دهد.
6. پذیرنده موظف است به ارسال کالا یا ارائه خدمات فروخته شده از طریق اینترنت، مطابق توافق به عمل آمده با دارنده کارت که در سایت خود اعلام نموده است.
7. پذیرنده به هیچ عنوان مجاز به دریافت مبلغ اضافی به عنوان هزینه کارمزد پرداخت اینترنتی از دارنده کارت نیست و کلیه کارمزدها طبق مقررات شاپرک محاسبه میشود.
8. پذیرنده متعهد میگردد از فروش کالا یا خدماتی که مخالف مصوبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سایر قوانین موجود در کشور است، خودداری نمايد.
9. چنانچه دستورالعمل مصوبی از سوی وزارت بازرگانی در ارتباط با کالا یا خدمات ارائه شده توسط پذیرنده وجود داشته باشد، پذیرنده موظف است کالاها یا خدمات عرضه شده را منطبق با دستورالعمل ستاد قیمتگذاری کالاها در وزارت بازرگانی قیمتگذاری نمايد.
10. پذیرنده موظف است در صورت دارا بودن وب سایت، لوگو و لینک شرکت را در صفحه اصلی سایت خود درج نمايد.
11. پذیرنده متعهد میگردد اطلاعاتی را که شرکت برای بررسی فنی وب سایت پذیرنده احتیاج دارد در اختیار نماینده شرکت قرارداده و توصیهها و مواردی که بازرس شرکت متذکر میشود را در اسرع وقت به کار ببندد.
12. پذیرنده متعهد میگردد کلیه کارتهای صادره توسط بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز متصل به شتاب را بدون اعمال تبعیض و تفاوت بپذیرد.
13. پذیرنده متعهد میگردد شماره پشتیبانی و شماره امداد مشتریان را در سایت خود درج نمايد
14. پذیرنده متعهد میگردد، IP و دامنه مورد استفاده خود را مشخص نموده و تغییرات آن را به شرکت اعلام نمايد.
15. پذیرنده متعهد میگردد قبل از منقضی شدن تاریخ نماد اعتماد، در جهت تمدید آن اقدامات لازم را مبذول نمايد.
مدارک مورد نیاز پذیرندۀ حقوقی، جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی
- فرم ثبت نام خدمات پرداخت اینترنتی
- اصل قرارداد مهر و امضا شده
- تصویر برابر اصل کارت ملی (پشت و رو) و شناسنامه مدیران و مسئولین صاحب امضا (کلیه صفحات)
- معرفی نامه رسمی جهت معرفی رابط
- تصویر روزنامه رسمی و آگهی تاسیس (دارای شناسنامه ملی)
- آگهی آخرین تغییرات
- پروانه کسب یا جواز کار (جهت صنوف پرریسک)
- گواهی امضا برای امضاء کنندگان قرارداد
- نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت
+نکات
حساب معرفی شده می بایست حقوقی باشد.
در خصوص ارائه سرویس به سازمان های خیریه علاوه بر روزنامه رسمی، ارائه مجوز از سازمان بهزیستی و یا سایر مراجع ذی ربط الزامی است.
اعطای درگاه در صورتی با وکالت نامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفتر خانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود:
حق انعقاد قاررداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هرگونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت.
آیا به پشتیبانی نیاز دارید !
02188529150
ایمیل:info@saadehdm.ir