ه گفته رئیس انجمن پرداخت الکترونیک، وظیفه اصلی رگولاتور، رعایت قانونی به صورت منصفانه، ایجاد رقابت سالم در بازار و جلوگیری از رانت و انحصار است، اما هماکنون ۹۲ درصد نظام پرداخت در اختیار ۱۲ شرکت است که مزیتهای بیپایان دارند، در حالی که ۱۲۰ شرکت صنعت پرداخت با دردسرهای فراوان مواجه هستند.
وی در ادامه با طرح این سوال که “فرض کنید، شاپرک پول شرکتهای پرداخت یار را تسویه نکند، آیا مشتری میفهمد و چه کسی مقصر اصلی است؟” گفت: معمولا پذیرندهها تصور میکنند که PSP ها امن هستند. در موضوع کارمزد و ری فایند نیز مغایرتهایی بین PSPها و شرکتهای پرداخت یار وجود دارد. هر کسبوکار باید از سوی قوانین، مزایایی دریافت کند تا صرفه اقتصادی داشته باشد، در حالی که این مزیت برای شرکتهای پرداخت یار تعریف نشده است.
بزرگمهری با تاکید بر اینکه رگولاتور باید در تعامل با فعالیت صنعت پرداخت، یک کسبوکار معتدل و منطقی را بر اساس پیشرفت فناوری اطلاعات به سرعت برنامهریزی کند، افزود: نکته کلیدی این بحث، زیادهخواه نبودن شرکتهای پرداخت یار است، به همین دلیل رگولاتور باید از رانت جلوگیری کند.